jag bryr mig inte

fuck!! jag raderade precis mitt mest intressanta inlägg någonsin o de va låååååångt himla miffo.

Vill berätta de ja skrev o tänker därför skriva om allting...:/

Ämne: hetsa

Har tänkt på vad det är som gör att folk hetsar. För vissa innebär det att äte en chokladbit medan "hetsa" för andra innebär att lensa ett helt skafferi.

För mig innebär det att äta okontrollerat (har ett OTROLIGT stort behov av choklad) och snabbt. 
Det var det jag gjorde nyss. De andra i famljen åkte bort jag såg därför min chans. O utan o tänka (snubba t.o.m på laddaren på vägen ut) hetsade jag en halv godisburk + att ja passade på o käka lunch. 

Men kände mig ändå väldigt nöjd efteråt (ångesten är såklart oundviklig) men jag får inte ont i magen som jag fick innan. Jag känner mig nöjd för att jag är lugn ( säkert pga att ja lyssnar på enya) och försöker distansera hetsningen o ta avstånd från det.

ååååå men de ja blir som mest förbannad på mig själv fr är att jag har en sån himla dubbelmoral att det är sjuuuukt. Vill ju ses som den hälsosamma (inte nödvändigt vis jäääääte smal. NEJ jag vill  inte vara så smal) o ändå gr ja såhär. Detta gör mig så obeskrivligt besviken på mig själv.

Så tänker jag såhär också: Om jag inte stuckit till C, E och U igår kväll och GLÖMT o planera min måltider och dagens sysselsättningar fär dagen så hade det här aldrig hänt. Men nu hände det. Jag tänkte "men bara en gång" Ska sova till 12..eftersom jag aldrig gör de annars. Jag ska ha pyjamasen på mig hela morgonen och läsa massa intressanta "hälso-bloggar" O sedan planera dagen.

Men vad jag inte tänkte på var klockan! Min värsta fiende känns de som. Den hade blivit hela 15.00 o ja va hungrig för ja åt frukost klockan 11-12...PANIK..inget planerat. Gårdagens tårta + massa godis i skafferiet i kylen (herregud varför sparar man sånt? Varför köper man sånt över huvudttaget, vänta bara tilla jag flytat hemifrån!) men jaja...ni kan ju gissa vad som hände.

Först tyckta ja att ja va smart för då åt ja gårdagen lassagne (kall) utan o käka ngt av godiset (men hade godis i bakhuvudet helatiden) sedan va de som helvetet bröt löst (NEHE???) som om jag skulle bli förvånad över mina handlingar numera.

ne ja orkar faktisk t inte analysera mer. Nu SKA jag planera mer. 

Men vet ni. DET BLIR EN PROMENAD SNART! Jag ska gå till M o sedan tillbaka. Observera: Detta gr jag inte för att bestraffa mig utan för att må bra. Jag älskar att pressa min kropp och testa den vad den klarar av.

BTW. Kom o tänka på de också när ja va hos CEU o kollade på bilder från "the old times" vad feeeet jag var. Magen bokstavligt hängde! Precis så som man ser i blaskorna. " Före och efter bild "och ALLA, tidningen tycker man är så tjock!

Men hur kommer det sig att jag inte såg det då och blev jätte derimerad? Jag skulle aldrig kunna se ut så nu. Vet inte om jag skulle kunna leva så för det går emot ALLT vad jag tror på och vill leva efter. För det är ju mitt liv eller hur? Man måste ju leva så som man mår bäst. Och jag mår bäst såhär. 

Trots att jag gått up kilon sen jag vägde som minst. Är jag nöj (iafall när jag såg bilderna mina kompisar visade mig) haha men ingen kommenterade min stora viktskillnad. Kändes konstigt. Men sen kom vi in på ämnet "blodsocker" och E sa: 

- du äter ju ingenting du borde ju ha lågt blodsocker o svimma ofta (vände sig till mig)

Tog åt mig av den kommentaren för trodde hon drev med mig. Jag har ju gått upp i vikt är tjock tjock tjock. eller nej jag vet innerst ine´ne att jag inte är tjock. men känner mig som det.
Blev arg på henne men visade det inte. Vad har hon för rätt o utbrista sådana kommentarer? Och vad skulle bli bättre av att hon sa så om det inte enbart var för o reta mig.

O hon ska vara min vänn. Man ska väll stötta de som har de svårt. O de e einte som att hon inte vet om mitt problem. Vad förväntade hon sig att ja skulel svara på en sån fråga??!!

- ja jag vet att jag har lågt blodsocker ( so what???) Vad ska du svara på det då B.I.T.C.H?

FATTAR du inte. Du kan inte säga sådana saker utan att tänka först. du har ingen aning om vad jag äter?? tror du att jag ska svimma trots att jag ätit:

4 ostbitar med smör på
2 kokosbollar  
2 "eat naturall"
sallad 
banan
äpple
1 tårt bit
4 godisbitar
lasagne

hmm va de ngt mer...jo säkert. Jo jag är verkligen undernärd! BULLSHIT.
Att leva på ett riskorn om dagen kallar jag för o vara undernärd.

Men om du vill kalla mig anorexia offer, vara orolig och säga massa dumma kommentarer till mig så visst. men förstå mig då också. jag kan inte se det själv!! förlåt men ja är så pissed off. Nästan så ja fundera på o svälta mig bara för o visa dom. Såhär ska det minsann se ut!! Såhär gör man här har du ett levande exempel!

Men nej nu e ja bara förbannad jag vill inte vara smal och tycker inte ens att det är snyggt med "för smala" personer"

Det viktigaste för mig är att vara lycklig. För o bli lycklig måsta jag hitta en balans o den balansen går genom magen, kosten!

Vara hälsosam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0